Regulamin świadczenia usług
przez: Łukasz Mackiewicz eKorekta24
Rozdział I. Postanowienia ogólne
§ 1 [Treść Regulaminu]
Regulamin świadczenia usług przez Łukasza Mackiewicza, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „Łukasz Mackiewicz eKorekta24”, zwany dalej: „Regulaminem”, zawiera m.in.:
- oznaczenie Usługodawcy,
- rodzaje i zakres usług świadczonych przez Usługodawcę,
- warunki świadczenia usług,
- warunki zawierania i realizacji umów o świadczenie usług,
- tryb postępowania reklamacyjnego.
§ 2 [Oznaczenie Usługodawcy]
Przez Usługodawcę rozumie się:
Łukasza Mackiewicza, prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą „Łukasz Mackiewicz eKorekta24”,
ul. Władysława IV 4/22,
82-300 Elbląg,
wpisanego do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej,
NIP: 5782960997,
REGON: 280483636.
Rozdział II. Rodzaje i zakres usług
§ 3 [Rodzaje i zakres usług]
- Usługodawca świadczy usługi „Redakcji tekstu” i „Korekty tekstów”.
- Osoba korzystająca z Usług jest dalej zwana „Usługobiorcą” lub „Klientem”.
- Osoba zawierająca z Usługodawcą umowę niezwiązaną bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową jest dalej zwana „Konsumentem”.
- Usługi realizowane są z wykorzystaniem oprogramowania Word 2016. W związku z tym Usługodawca zaleca, by Klient zapoznawał się z wynikami świadczonych usług z wykorzystaniem oprogramowania Word 2016 lub Word 2013. Usługodawca nie jest w stanie zapewnić kompatybilności wyników świadczonych usług ze starszymi wersjami oprogramowania Word ze względu na kwestie techniczne od niego niezależne.
§ 4 [Redakcja i korekta tekstów]
- Usługodawca podejmuje się Usługi redakcji i/lub korekty tekstu przesłanego przez Klienta (dalej w niniejszej Sekcji: „Usługa”).
- Przedmiotem Usługi jest poprawienie przez Usługodawcę tekstu według aktualnych zasad poprawnościowych obowiązujących w języku polskim.
- Termin wykonania Usługi oraz wynagrodzenie Usługodawcy ustalane są każdorazowo z Klientem, w zależności od objętości tekstu oraz wymaganego nakładu pracy Usługodawcy oraz osób z nim współpracujących.
- W zakresie nieuregulowanym Regulaminem stosuje się przepisy Kodeksu cywilnego o umowie-zleceniu.
- Rozpoczęcie świadczenia Usługi następuje z chwilą zaksięgowania zapłaty umówionego wynagrodzenia na rachunku bankowym Usługodawcy lub po otrzymaniu od Klienta potwierdzenia wykonanego przelewu (np. w formie pliku PDF, skanu lub zdjęcia).
- W szczególnych sytuacjach, o ile Usługodawca wyrazi na to zgodę, Klient może dokonać zapłaty części lub całości Wynagrodzenia za Usługę po jej wykonaniu.
§ 5 [Komunikacja]
- Komunikacja Usługodawcy z Klientem odbywa się drogą mailową. Obowiązującymi adresami mailowymi są: korekta@ekorekta24.pl oraz l.mackiewicz@ekorekta24.pl.
- W szczególnych wypadkach komunikacja Klienta z Usługodawcą może odbywać się także za pomocą innych środków, zwłaszcza telefonicznie.
§ 6 [Przekazywanie tekstu]
- Usługodawca przyjmuje teksty wyłącznie w formie elektronicznej, chyba że wyrazi zgodę na inny sposób dostarczenia tekstu.
- Przekazanie tekstu następuje przez wypełnienie formularza kontaktowego (dalej: „Formularz”) dostępnego na stronie http://www.ekorekta24.pl lub w tzw. sidebarze w części blogowej strony (http://www.ekorekta24.pl/blog/), w którym Klient wpisuje: imię, adres poczty elektronicznej (dalej: „Adres Klienta”), opcjonalnie przekazuje informacje o tekście oraz opcjonalnie załącza tekst do redakcji i/lub korekty (przekazanie tekstu może odbyć się również na późniejszym etapie korespondencji mailowej).
- Przekazanie tekstu może nastąpić również poprzez wysłanie go bezpośrednio na jeden z następujących adresów Usługodawcy (dalej: „Adres Usługodawcy”): korekta@ekorekta24.pl, l.mackiewicz@ekorekta24.pl.
- W Formularzu Klient może wpisać dowolne imię, pseudonim lub inne określenie. Wpisanie imienia ma na celu jedynie zachowanie przez Usługodawcę właściwej formy co do płci Klienta podczas dalszej korespondencji.
- Po kliknięciu przycisku „Wyślij formularz” tekst zostaje przesłany na Adres Usługodawcy. Potwierdzeniem wysłania tekstu przez Formularz jest komunikat wyświetlany automatycznie w serwisie.
§ 7 [Wycena]
- Sporządzenie Wyceny jest bezpłatne.
- Wycena dokonywana jest w formie mailowej i zawiera informację o wynagrodzeniu brutto, za którego zapłatę Usługodawca zobowiązuje się zrealizować Usługę.
- Wyceny w godz. od 7 do 15 w dni robocze sporządzane są niezwłocznie, nie później niż na drugi dzień roboczy.
- Z przyczyn niezależnych od Usługodawcy termin sporządzenia Wyceny może się wydłużyć.
- Wycena zostaje przesłana drogą mailową z Adresu Usługodawcy na Adres Klienta.
- Jeżeli Klient sam zaproponuje Wycenę, Usługodawca może ją zaakceptować lub odrzucić i zaproponować własną. Decyzja Usługodawcy w tym zakresie zostanie przesłana również drogą mailową z Adresu Usługodawcy na Adres Klienta.
- Wycena jest aktualna przez 1 miesiąc od dnia jej dokonania. Po upływie tego czasu Klient, by mógł skorzystać z Usługi, obowiązany jest zażądać nowej Wyceny.
§ 8 [Płatność]
- Klient po zapoznaniu się z Wyceną może:
- zrezygnować z Usługi;
- skorzystać z Usługi.
- Rezygnacja z Usługi nie powoduje po stronie Klienta obowiązku zapłaty wynagrodzenia i nie rodzi po stronie Usługodawcy żadnych roszczeń z tego tytułu. Rezygnacja może zostać wyrażona bezpośrednio – poprzez słowne jej wyrażenie w korespondencji lub pośrednio – poprzez nieustosunkowanie się do Wyceny.
- W razie skorzystania z usługi Klient ma do wyboru następujące sposoby płatności:
- wpłata na wskazany w Wycenie rachunek bankowy Usługodawcy – w tytule przelewu, w celu odpowiedniego przyporządkowania wpłaty przez Usługodawcę, należy podać Adres Klienta;
- wpłata na konto PayPal, podane po uprzedniej prośbie Klienta o taką formę zapłaty.
- Klienta obciąża całościowy koszt transakcji bankowych związanych z dokonanym przelewem. W przypadku niewpłacenia pełnej ceny za Usługę Usługodawca może dokonać zwrotu wpłaconej należności lub zażądać dopłaty brakującej kwoty.
§ 9 [Faktura VAT]
- Klient, który chce otrzymać fakturę VAT dokumentującą zapłatę wynagrodzenia, obowiązany jest zgłosić takie żądanie w trakcie korespondencji z Usługodawcą.
- Faktura VAT wystawiana jest Klientowi bez podpisu Usługodawcy.
- Klient wyraża zgodę na wystawienie faktury VAT bez podpisu Klienta.
- Na żądanie Klienta faktura VAT jest wysyłana także pocztą na adres wskazany przez Klienta w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia Usługodawcy żądania.
- Wystawienie faktury VAT możliwe jest tylko w ciągu miesiąca od dnia zaksięgowania na koncie Usługodawcy wpłaty za usługę. Po upływie tego okresu wystawienie faktury VAT przez Usługodawcę nie będzie możliwe.
§ 10 [Redaktorzy]
- Usługa zostanie zrealizowana albo przez Usługodawcę, albo przez jednego z redaktorów współpracujących z Usługodawcą (dalej: „Redaktor”), albo przez kilku Redaktorów jednocześnie.
- Usługodawca bierze pełną odpowiedzialność za sposób i efekty realizacji Usługi przez Redaktorów.
§ 11 [Zasady poprawnościowe]
- Usługodawca wykonuje Usługę zgodnie z zasadami poprawnościowymi obowiązującymi w języku polskim (dalej: „Zasady”).
- W przypadku gdy tekst zawiera fragmenty napisane w innym języku niż język polski, fragmenty te nie wchodzą w zakres Usługi, chyba że Redaktor ma wiedzę niezbędną do realizacji Usługi również w tym zakresie.
- Źródłem Zasad są w szczególności następujące publikacje i uchwały:
- Wielki słownik ortograficzny PWN z zasadami pisowni i interpunkcji pod red. E. Polańskiego, PWN, Warszawa 2016;
- Wielki słownik poprawnej polszczyzny PWN pod red. A. Markowskiego, PWN, Warszawa 2012;
- A. Wolański, Edycja tekstów, Wydawnictwo Naukowe PWN, Warszawa 2008;
- uchwały ortograficzne Rady Języka Polskiego.
- Redaktor może korzystać dodatkowo z innych źródeł poprawnościowych, w szczególności z innych słowników, publikacji językoznawczych oraz porad językowych, jednak pierwszeństwo mają źródła wymienione w ust. 3.
- W przypadku uzasadnionych zastrzeżeń Redaktora co do konkretnej Zasady sformułowanej w którymś ze źródeł wymienionych w ust. 3 Redaktor może odstąpić od podporządkowania się danej Zasadzie i posłużyć się inną formą językową. Redaktor nie musi zaznaczać tego typu odstąpienia od Zasady, jednak na pytanie Klienta obowiązany jest wyjaśnić powody podjętej decyzji.
- Klient oświadcza, że jest świadomy tego typu rozbieżności w Zasadach i że ten sam tekst może zostać poprawiony na różne sposoby przez różne osoby, co oznacza, że decyzje podejmowane przez Redaktora w zakresie rozbieżnych Zasad są konieczne i z uwagi na dużą ich liczbę muszą być podejmowane samodzielnie przez Redaktora, tj. bez pytania Klienta o zgodę czy opinię językową.
- W przypadku gdy poprawka w tekście miałaby być znacząca, Redaktor może w komentarzu na marginesie – zamiast nanoszenia poprawki bezpośrednio w tekście – przedstawić swoją propozycję poprawki. Poprawki z komentarzy Klient może samodzielnie nanieść w tekście lub ustosunkować się do nich i zlecić ich wprowadzenie Redaktorowi w ramach wynagrodzenia podanego w Wycenie.
§ 12 [Zakres Usługi]
- Zakres Usługi zostanie określony w korespondencji mailowej prowadzonej przez Usługodawcę i Klienta.
- Zakres Usługi może zostać jednoznacznie określony przez użycie pojęć „Redakcja” lub „Korekta”, które ściśle zdefiniowano w Regulaminie, lub przez indywidualne opisanie go przez Klienta.
§ 13 [Redakcja tekstu]
- Redakcja tekstu (dalej: „Redakcja”) polega na jednokrotnym, kompleksowym poprawieniu tekstu i stanowi możliwie najszerszy zakres Usługi, który gwarantuje najwyższe prawdopodobieństwo wyeliminowania błędów w tekście.
- Redakcja tekstu wykonywana jest w pliku edytowalnym, zwłaszcza w plikach formatu DOC/DOCX, chyba że strony uzgodnią inny sposób wykonania Usługi (np. bezpośrednio w systemie zarządzania treścią, tzw. CMS-ie – w przypadku tekstów publikowanych w internecie).
- Redakcja obejmuje przede wszystkim usunięcie wszelkich błędów językowych, zwłaszcza ortograficznych, interpunkcyjnych, fleksyjnych, składniowych i leksykalnych.
- Podczas Redakcji Redaktor zobowiązany jest ponadto dbać o logiczność i spójność tekstu oraz jego jednolitą stylistykę.
- Błędy logiczne, rzeczowe i merytoryczne usuwane są tylko w zakresie tzw. wiedzy uniwersalnej, tj. takiej, jaką dysponuje przeciętny człowiek, niespecjalizujący się w dziedzinie wiedzy, której dotyczy tekst.
§ 14 [Korekta tekstu]
- Korekta tekstu (dalej: „Korekta”) polega na jednokrotnym poprawieniu tekstu, który wcześniej został zredagowany (albo przez Usługobiorcę, albo przez inny podmiot).
- Korekta tekstu może być wykonywana w pliku edytowalnym – analogicznie jak Redakcja – lub w pliku PDF.
- Korekta obejmuje przede wszystkim usunięcie elementarnych błędów językowych, tj. ortograficznych, interpunkcyjnych fleksyjnych, składniowych i innych błędów gramatycznych, pozostałych po wcześniejszej redakcji tekstu.
- W zakres Korekty nie wchodzi dbałość o logiczność i spójność tekstu oraz jednolitą stylistykę, niemniej propozycje stosownych poprawek Redaktor może zaznaczyć w odpowiednich komentarzach.
- Do Korekty odnosi się również przepis § 13 ust. 5.
§ 15 [Darmowa próbka]
- Przed skorzystaniem z Usługi Klient ma prawo do skorzystania z „Darmowej próbki” (dalej: „Próbka”).
- Prawo do Próbki przysługuje Klientom, którzy przesyłają tekst dłuższy niż 100 000 zn. ze spacjami, chyba że Usługodawca w korespondencji z Klientem postanowi inaczej.
- Wykonanie Próbki polega na nieodpłatnej realizacji Usługi w zakresie ustalonym w korespondencji mailowej. Próbka obejmuje fragment tekstu nie dłuższy niż 9000 zn. ze spacjami, chyba że Usługodawca postanowi inaczej.
- Fragment tekstu, który zostanie objęty Próbką, może zostać określony przez Klienta, w przeciwnym razie Usługodawca sam zdecyduje, jaka część tekstu zostanie objęta Próbką.
- W celu ustalenia warunków finansowych Usługi Usługodawca przed wykonaniem Próbki może dokonać Wyceny Usługi i zgłosić Klientowi prośbę o ustosunkowanie się do niej. Akceptacja Wyceny przez Klienta nie jest jednak równoznaczna z decyzją o skorzystaniu z Usługi ani nie rodzi żadnych konsekwencji dla Klienta w razie nieskorzystania z Usługi po otrzymaniu Próbki.
- Po otrzymaniu Próbki Klient zobowiązany jest ustosunkować się do niej i skorzystać z Usługi albo z niej zrezygnować.
- Usługodawca ma prawo nie wykonać Próbki bez podania przyczyny.
§ 16 [Realizacja Usługi]
- Realizacja Usługi polega na poprawieniu tekstu w zakresie ustalonym według przepisów § 14 oraz na odesłaniu na Adres Klienta poprawionego tekstu.
- W przypadku tekstu w formacie PDF usługa realizowana jest poprzez nanoszenie na marginesie znaków korektorskich oraz stosownych komentarzy. W razie potrzeby Usługodawca zobowiązany jest wyjaśnić Klientowi znaczenie poszczególnych znaków korektorskich.
- Usługodawca nie jest zobowiązany do wprowadzenia zmian według poprawek, o których mowa w ust. 2, w pliku źródłowym, który został wyeksportowany przez Klienta do formatu PDF.
- W przypadku tekstu w innym formacie niż PDF usługa realizowana jest za pomocą programu Microsoft Word z włączoną rejestracją zmian.
- Usługodawca nie podejmuje się realizowania Usługi w przypadku tekstów innych niż w formie elektronicznej, chyba że w korespondencji mailowej z Klientem wyrazi na to zgodę.
§ 17 [Termin realizacji Usługi]
- Usługodawca w mailu z Wyceną podaje Termin realizacji Usługi (dalej: „Termin”).
- Podczas korespondencji mailowej Klient może zaproponować własny Termin, a Usługodawca może się na niego zgodzić lub zaproponować własny Termin.
- Termin, o którym mowa w ust. 1, może ulec przedłużeniu w trakcie świadczenia Usługi. W takiej sytuacji Usługodawca przed upływem wyznaczonego uprzednio Terminu poinformuje Klienta o prawdopodobnym Terminie realizacji Usługi oraz poda przyczynę niezachowania Terminu.
- Przez szczególne wypadki uważa się następujące sytuacje:
- Niska jakość tekstu, wymagająca większej liczby poprawek, niż Usługodawca pierwotnie oszacował.
- Znaczne obciążenie pracy Usługodawcy, w szczególności dotyczy to sobót oraz dni ustawowo wolnych od pracy.
§ 18 [Wyłączenie prawa odstąpienia]
Jeżeli Klient będący Konsumentem wyrazi zgodę na rozpoczęcie świadczenia Usługi przed upływem 14-dniowego terminu od zawarcia umowy, nie przysługuje mu prawo do odstąpienia od Umowy na podstawie art. 38 pkt 1 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827).
§ 19 [Możliwość odmowy realizacji Usługi]
Po otrzymaniu tekstu do Wyceny Usługodawca może odmówić realizacji Usługi bez podania przyczyny.
Rozdział III. Ochrona danych osobowych usługobiorców
§ 20 [Ochrona danych osobowych]
- Administratorem danych osobowych Klientów jest Usługodawca.
- Dane osobowe przetwarzane są wyłącznie w celu świadczenia Usług i nie są przekazywane osobom trzecim.
- Administrator danych osobowych gwarantuje poufność przekazanych mu danych osobowych.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale niezbędne do skorzystania z Usługi.
- Dane osobowe są gromadzone z należytą starannością i odpowiednio chronione przed dostępem do nich przez osoby do tego nieupoważnione.
- Klientom przysługują następujące uprawnienia:
- prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
- prawo do przenoszenia danych,
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez Usługodawcę.
Rozdział IV. Odpowiedzialność usługodawcy
§ 21 [Przepis ogólny]
Usługodawca obowiązany jest do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania Usługi, chyba że niewykonanie lub nienależyte wykonanie jest następstwem okoliczności, za które Usługodawca odpowiedzialności nie ponosi.
§ 22 [Wyłączenie odpowiedzialności]
O ile szkoda nie jest wynikiem winy umyślnej Usługodawcy, odpowiedzialność Usługodawcy wobec Usługobiorcy jest wyłączona. Wyłączenie odpowiedzialności nie dotyczy relacji z Konsumentami.
Rozdział V. Tryb postępowania reklamacyjnego
§ 23 [Tryb postępowania reklamacyjnego]
- Wszelkie reklamacje dotyczące korzystania z Usług świadczonych przez Usługodawcę należy zgłaszać pocztą elektroniczną (korekta@ekorekta24.pl) lub listem poleconym na adres: Łukasz Mackiewicz eKorekta24, ul. Władysława IV 4/22, 82-300 Elbląg.
- Reklamacja powinna zawierać:
- oznaczenie Klienta składającego reklamację, w szczególności wskazanie jego adresu elektronicznego;
- wskazanie Usługi, z którą wiąże się reklamacja;
- wskazanie i uzasadnienie zarzutów będących podstawą reklamacji;
- wskazanie zakresu żądania Usługobiorcy składającego reklamację.
- Jeśli reklamacja nie zawiera danych, o których mowa w ust. 2, Usługodawca, w terminie 3 dni od jej doręczenia, może wezwać Usługobiorcę lub Klienta do uzupełnienia danych. W braku wezwania do uzupełnienia stosuje się ust. 4 zdanie pierwsze.
- W ciągu 14 dni roboczych od dnia doręczenia reklamacji Usługodawca rozpatrzy reklamację w ten sposób, iż wyśle odpowiedź, w której ustosunkuje się do treści reklamacji i zaproponuje tryb załatwienia reklamacji. Jeśli Usługodawca wezwał Usługobiorcę do uzupełnienia reklamacji, termin liczy się od dnia doręczenia uzupełnionej reklamacji.
Rozdział VI. Postanowienia końcowe
§ 24 [Właściwy sąd]
Dla wszelkich sporów wynikających ze świadczenia usług, jak i wszelkich stosunków prawnych wynikających ze świadczenia tychże usług, w tym Umów, o których mowa w Rozdziale II, również po zakończeniu świadczenia usług, jak i w przypadku wypowiedzenia, rozwiązania, odstąpienia, unieważnienia lub uznania za niebyłe tychże Umów, wyłącznie właściwy jest sąd właściwy dla siedziby Usługodawcy. Uregulowana powyżej właściwość sądu nie ma zastosowania do Konsumentów. W przypadku Konsumentów właściwość sądu wyznaczają obowiązujące przepisy prawa.
§ 25 [Obowiązywanie i zmiana Regulaminu]
- Regulamin wchodzi w życie od dnia 27.09.2017 r.
- Usługodawca może zmienić Regulamin w każdym czasie przez publikację zmienionego Regulaminu. Archiwalne wersje Regulaminu Usługodawca udostępni pod osobnym adresem. Do umów zawartych przed zmianą Regulaminu stosuje się Regulamin obowiązujący w chwili zawarcia umowy.